UWAGA: Przy transakcjach zawieranych pomiędzy VANTUBO Sp. z o.o. a podmiotami
prowadzącymi działalność gospodarczą stosowane są OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
wskazane na www.vantubo.pl/sprzedaz.html
INFORMACJA KONSUMENCKA do sprzedaży na odległość zgodnie z ustawą o prawach
konsumenta z 30 maja 2014 Dziennik Ustaw pozycja 827 z późniejszymi zmianami.
Niniejsze warunki obowiązują przy umowie sprzedaży towarów która zostaje zawarta poza
lokalem sprzedawcy lub na odległość pomiędzy KONSUMENTEM a sprzedawcą czyli firmą:
VANTUBO Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem 05-092 Dziekanów Leśny, ul. Rolnicza 290.
Telefon: +48 226222777 Poczta elektroniczna: recepcja@vantubo.pl Zarejestrowaną w
Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000862105. Numer REGON 387162441. Numer
NIP: 1182214137
Potwierdzeniem zawarcia umowy sprzedaży jest faktura VAT.
1. Zamówienie.
Dla uniknięcia jakichkolwiek pomyłek prosimy o sprawdzenie i wyraźne wskazanie symbolu
zamawianych towarów w oparciu o informacje zawarte w naszych aktualnych katalogach lub na
stronie www.vantubo.pl Tam też znajdują się informacje na temat przeznaczenia oraz dane
techniczne i cechy naszych produktów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub
stwierdzonych niejasności prosimy o kontakt na powyższy adres w celu potwierdzenia że
zamawiane produkty posiadają wymagane przez Państwa właściwości. Po wybraniu
odpowiadającego Państwu produktu prosimy o zamówienie go osobiście, telefonicznie, pocztą
tradycyjną, faxem lub e-mailem. Po otrzymaniu przez nas zamówienia i uzgodnieniu z
Państwem ewentualnych jego modyfikacji, prześlemy Państwu, fakturę PRO-FORMA będącą
potwierdzenie naszej gotowości, przyjęcia zamówienia do realizacji. Prosimy zwrócić jednak
uwagę że nie rozpoczniemy jego realizacji dopóki nie otrzymamy od Państwa potwierdzenia że
zgadzacie się Państwo aby zamówienie dotyczyło wskazanych na nim produktów dostarczonych
na warunkach tam wskazanych. Potwierdzenie to prosimy przekazać nam, poprzez odesłanie
podpisanej Faktury PRO-FORMA lub odesłanie otrzymanej od nas wiadomości e-mail którą
otrzymaliście Państwo naszą Fakturę PRO-FORMA z adnotacją: „Potwierdzam zamówienie
numer XXX ( XXX = wpisać numer Faktury PRO-FORMA ). Imię Nazwisko” lub wpłatę
wskazanej na niej kwoty na nasze konto bankowe. Dopiero wówczas przystąpimy do jego
realizacji. Jeżeli od czasu przesłania Państwu faktury PRO-FORMA do czasu otrzymania przez
nas potwierdzenia Państwa zamówienia nastąpią okoliczności z powodu których nie będzie
możliwa realizacja tej transakcji na warunkach uzgodnionych, skontaktujemy się z Państwem i
zaproponujemy konieczne modyfikacje na które będziecie mogli Państwo wyrazić zgodę lub
odstąpić od transakcji. Jeżeli otrzymamy wcześniej od Państwa jakąkolwiek kwotę a nie
będziemy mogli zrealizować zamówienia na warunkach wcześniej uzgodnionych a Państwo nie
wyrażą zgody na ich modyfikacje, zwrócimy wówczas Państwu niezwłocznie całą wpłaconą nam
kwotę.
2. Cena towaru i dodatkowe koszty. Wartość brutto wskazana na fakturze PRO-FORMA zawiera
wszystkie koszty łącznie z ewentualnymi dodatkowymi kosztami którymi będziecie Państwo
obciążeni z tytułu dostawy zamówionego towaru na uzgodnionych warunkach.
3. Zapłata za towar Możliwe formy płatności: Przed wysyłką towaru przelewem na nasz
rachunek bankowy. Przed wysyłką towaru kartą kredytową / płatniczą jeżeli kwota do zapłaty
jest wyższa niż 1199zł. Przy odbiorze towaru, gotówką do rąk dostawcy ( kuriera lub naszego
przedstawiciela ) Niektóre formy płatności mogą wymagać pokrycia przez Państwa
dodatkowych kosztów. Ustalona forma płatności oraz ewentualne dodatkowe koszty z tego
tytułu wskazane są na fakturze PRO-FORMA.
4. Odbiór towaru Dokładamy wszelkich starań do szybkiej realizacji zamówień. Towar jest
gotowy do odbioru zwykle w ciągu jednego, dwóch dni roboczych. Jednak w niektórych
przypadkach, okres ten może przedłużyć się nawet do kilku tygodni. Dlatego bezpośrednio
przed przesłaniem nam potwierdzenia zamówienia, prosimy o kontakt, celem uzyskania
informacji o aktualnym, orientacyjnym terminie gotowości do odbioru towaru z naszego
magazynu w Łomiankach. Jeżeli towar nie jest wykonywany / importowany na Państwa
specjalne życzenie, a termin jego gotowości do odbioru Państwu nie odpowiada, macie Państwo
prawo do rezygnacji z zamówienia do chwili jego wydania z naszego magazynu. Wszelkie
wpłacone nam wówczas kwoty zostaną Państwu zwrócone. Prosimy zwrócić uwagę że w
przypadku płatności przelewem, towar będzie mógł opuścić nasz magazyn nie wcześniej, niż w
dniu kiedy kwota wskazana na fakturze PRO-FORMA dotrze na nasz rachunek bankowy.
Prosimy zwrócić uwagę że ryzyko związane z uszkodzeniem mechanicznym towaru przechodzi
na Państwa w chwili odbioru towaru z naszego magazynu lub w chwili odbioru towaru z rąk
kuriera. Konieczne jest zatem dokładne sprawdzenie towaru przy jego odbiorze a w razie
jakichkolwiek nieścisłości lub stwierdzonych uszkodzeń natychmiastowe sporządzenie
odpowiedniego protokołu. Prosimy w takim przypadku o natychmiastowy kontakt z nami,
jeszcze przed odjazdem kuriera dostarczającego Państwu przesyłkę w celu uniknięcia
ewentualnych nieporozumień. Potwierdzenie odebrania towar z naszego magazynu, z rąk
naszego przedstawiciela lub kuriera „bez zastrzeżeń” powoduje przeniesienie na Państwa z tą
chwilą, ryzyka ewentualnych uszkodzeń towaru.
5. Dostawa towaru
Koszt dostarczenia towaru na Państwa adres wynosi 5zł ( łącznie z VAT ) i jest wskazany na
fakturze PRO-FORMA w pozycji „koszty dostawy”. Towar będzie dostarczony naszym pojazdem
lub ekonomiczną przesyłką pocztową w terminie do 30 dni roboczych od czasu jego gotowości
do odbioru z naszego magazynu w Łomiankach. Istnieje możliwość przesyłki towaru za
dodatkową opłatą poprzez jedną ze współpracujących z nami firm kurierskich. Jeżeli
zdecydujecie się Państwo na takie rozwiązanie to towar jest wówczas dostarczany w ciągu 1-3
dni roboczych od czasu jego gotowości do odbioru z naszego magazynu w Łomiankach. Ta
dodatkowa opłata, zależna od wagi i objętości towaru, będzie dodana do wyżej wskazanego
kosztu dostarczenia towaru, a łączna wartość podana będzie na fakturze PRO-FORMA w
pozycji: „koszty dostawy”. Prosimy zwrócić uwagę że w przypadku Państwa ewentualnego
odstąpienia od umowy na podstawie art.27 ustawy z dnia 30 maja 2014 Dziennik Ustaw
pozycja 827 z późniejszymi zmianami, ta dodatkowa opłata, nie zostanie Państwu zwrócona.
6. Jakość towaru
VANTUBO Sp. z o.o. jako sprzedawca zobowiązuje się w zamian za cenę wskazaną na fakturze
PRO-FORMA przekazać do do Państwa dyspozycji jako konsumenta, zamówiony towar, w stanie
zgodnym z umową, wolnym od wad. Jeżeli w warunkach gwarancji danego produktu nie
określono inaczej to towar objęty jest na terytorium Polski dwunastomiesięczną gwarancją
braku istotnych usterek spowodowanych wadą fabryczną licząc od daty sprzedaży wskazanej
na fakturze jego zakupu. Gwarancją nie są objęte produkty zamontowane / użytkowane w
sposób niezgodny z ogólnie przyjętymi zasadami montażu / użytkowania tego typu produktów
lub dostarczoną wraz z tym produktem Instrukcją Montażu i Użytkowania. Nie podlegają
gwarancji również usterki które powstały na skutek intensywności użytkowania w warunkach
innych niż te mające miejsce w przypadku domu / mieszkania normalnej cztero-osobowej
rodziny jak również te powstałe w wyniku mechanicznego uszkodzenia związanego z upadkiem,
wyłamaniem, naciskiem, stłuczeniem, uderzeniem, wyrwaniem, porysowaniem i t. p.
Wystąpienie usterki należy w pierwszej kolejności skonsultować z naszym działem serwisu tel.
226222777 który wskaże sposób najszybszego usunięcia awarii. Produkty posiadające wady
fabryczne należy dostarczyć do siedziby VANTUBO Sp. z o.o. gdzie w przypadku uznania
reklamacji zostaną bezpłatnie naprawione lub wymienione na nowe a następnie zwrócone
konsumentowi. Okres gwarancji w takim przypadku zostaje przedłużony o czas naprawy.
Termin naprawy produktu w ramach gwarancji wynosi zwykle nie więcej niż 14 dni od chwili
jego dostarczenia sprzedawcy, jednak w przypadku braku części zamiennych może on zostać
przedłużony o czas niezbędny na ich sprowadzenie od producenta. Ta gwarancja nie wyłącza,
nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego z przepisów o rękojmi za wady rzeczy
sprzedanej.
7. Prawo odstąpienia od umowy Jako Konsument dokonujący zakupu poza lokalem sprzedawcy
lub na odległość, macie Państwo prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży, bez podawania
przyczyny w ciągu czternastu dni od daty otrzymania towaru pod warunkiem że nie został on
wykonany / importowany na Państwa specjalne zamówienie. Podpisane przez siebie
oświadczenie o treści: „Niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży potwierdzonej fakturą nr
( wpisać numer i datę ) na podstawie art.27 ustawy z dnia 30 maja 2014 Dziennik Ustaw
pozycja 827”, należy nam dostarczyć w ciągu czternastu dni od daty odbioru towaru do naszej
siedziby e-mailem, pocztą tradycyjną lub osobiście wskazując swoje imię, nazwisko, adres,
numer telefonu, numer faktury zakupu oraz numer konta bankowego na który ma być
zwrócona należność. Potwierdzimy wówczas Państwu otrzymanie takiego oświadczenia.
Prosimy następnie, o zwrócenie nam towaru do naszej siedziby, w stanie nie zmienionym, na
własny koszt i ryzyko w terminie czternastu dni od daty dostarczenia powyższego
oświadczenia. Zwrócimy wówczas Państwu jako Konsumentowi wszystkie pobrane kwoty za
wyjątkiem tych dotyczących dodatkowej opłaty określonej w punkcie „5. Dostawa towaru”
niniejszej informacji. Proszę zwrócić uwagę że cena poszczególnych towarów na Fakturze VAT
została zastosowana w związku z zakupem przez Państwa łącznie wszystkich artykułów w
ilościach na tym dokumencie wskazanych. Tym samym w przypadku odstąpienia od umowy nie
dotyczącego wszystkich artykułów z Faktury VAT zastrzegamy sobie prawo do korekty ceny
artykułów których nie chcecie Państwo zwrócić.
8. Możliwość pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Konsument w przypadku ewentualnych rozbieżności dotyczących rozpatrzenia reklamacji i
dochodzenia roszczeń może skorzystać z europejskiego portalu konsumenckiego
https://webgate.ec.europa.eu/odr/ poprzez który również istnieje możliwość pozasądowego
rozstrzygnięcia ewentualnego sporu. Może również zwrócić się o pomoc między innymi do
polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim, powiatowym lub miejskim
Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Polubowny sąd konsumencki rozpatruje spory między
konsumentami a przedsiębiorcami, jeżeli wynikają one z zawartej umowy sprzedaży. Do
rozpatrzenia sprawy niezbędna jest zgoda obu stron sporu. W skład sądu wchodzą arbitrzy
powołani zarówno przez przedstawicieli przedsiębiorców, jak i przez konsumentów.
Postępowanie przed sądem polubownym jest mniej sformalizowane od postępowania przed
sądem powszechnym, a także krócej trwa. Jest również dużo tańsze, gdyż nie pobiera się
opłaty wpisowej, a jedyne koszty mogą się wiązać z koniecznością powołania biegłych.
Dziękujemy za zaufanie i życzymy zadowolenia z dostarczanych przez nas produktów.
VANTUBO Sp. z o.o.
Dziekanów 31 sierpnia 2021